Pasóuseme pola cabeza a definición de tipo do ribadense medio. Collendo o Quixote como algo que todo o mundo entende, coido que o ribadense medio sería máis ben Pancho, pois na vida local está totalmente desequilibrada a balanza entre os dous personaxes. Cánta xente se implica en accións que inclúan á comunidade? (xa non pregunto cánta o fai en cuestións que a ela particularmente lle tocan só de soslaio)
Aínda estiven falando onte un pouco sobre a falta de pulo da xente nova e con ela, da xente en xeral, para o asociacionismo. Recapacitando, non é exactamente falta de pulo, senón variación de intereses. Algo así como 'se me podo facer eu o meu entorno, por exemplo, de xeito tecnolóxico, xa me estou asociando, multiplicándome a min mesmo, e plo tanto, socio da persoa que mellor me cae'. Algo así como a asociación con clons tecnolóxicos dun mesmo, via ordenador, tele ou outras posibilidades da realidade virtual. Mentras, a realidade queda despoboada e ó albur de só algunha xente con poder e fronte á que aglutinarse non é nada doado por falta de masa crítica. Por suposto, podería profundizarse máis. Ti xa o es testás a facer.
E unha cuestion: dado como está redactada a sentencia no xuízo dos ruídos, se a miña casa valera catro veces máis, parece que recibiría catro veces máis cartos. É dicir, se tivera catro veces máis posibilidades en cartos para marchar, sería catro veces máis recompensado pola mesma agresión...
--
Mellor terminar cun texto de Hernán Naval:
-->
Data: 92 | Fonte: La Voz de Galicia |
Título:RIBADEO YA TIENE BANDA DE MÚSICA | |
Autor: Redacción de Viveiro. | |
Descrición: NOTA DE PRENSA sobor da presentación da banda | |
Comentarios: |
-->
RIBADEO YA TIENE BANDA DE MÚSICA
“Non hai nervios, a laboura dos dous últimos anos garantiza a presentación en público”, aseguraba ayer Hernán Naval, director de la banda de música de Ribadeo, que actuará por primera vez el próximo día 25 de enero, en la iglesia parroquial de la villa. Con diez meses de adelanto sobre la fecha prevista, cuarenta y un músicos de edades comprendidas entre los 10 y los 50 años protagonizarán el concierto que ofrecerá al público ribadense la primera banda formada en la localidad durante los últimos treinta años. Bajo el patrocinio de la sociedad Amadores da Música, los artistas estan “acabando de batir o cobre, na recta final do pulimento do repertorio dun concerto no cal conxugaremos tradición e modernidade”, según Hernán Naval.
En declaraciones efectuadas ayer a la emisora Antena 3 de A Mariña, el director de la formación musical, Hernán Naval indicaba que será una banda de música con una plantilla inusual en un conjunto que actúa por primera vez, ya que serán cuarenta y un músicos, cuando habitualmente el grupo se reduce a treinta.
Según el director, “os instrumentistas cubren a formación dunha banda mediana completa, non falta ningún dos instrumentos propios dunha banda municipal”. Las edades de los integrantes oscilan entre los diez años que tienen un trompetista y un percusionista, y los cincuenta y pocos años de quien toca una tuba.
Tal y como precisó Hernán Naval, en Ribadeo no ha funcionado ninguna banda de música desde hace treinta años y agregó: “Sin ofender a ningunha poboación da comarca, quizáis Ribadeo sexa o pobo con máis tradición musical na comarca durante os dos últimos séculos”. Debido a ello, y siempre a juicio del director de la formación, “as expectativas da súa recuperación están por riba do que poidera parecer normal”.
El programa del concierto que la banda de música de Ribadeo ofrecerá el próximo día 25 de enero ya fue diseñado desde el momento en el que se constituyó la formación. Quien lleva la batuta en los ensayos lo ha calificado de “propio dos tempos que corren, tanto na concepción da formación como na música a interpretar, xa que imos conxugar tradición e modernidade”.
La primera parte de la actuación, que tendrá lugar a las ocho y media de la tarde en la iglesia parroquial de Ribadeo, comenzará con una pieza tradicional de las bandas de música, la “Marcha militar número uno”, de Schubert; acto seguido, interpretarán la rapsodia gallega “Airiños, aires” de Gustavo Freire; a continuación, la balada “Negra Sombra”, pieza compuesta por Juan Montes; y , finalmente, el pasodoble “Lugo-Ferrol”, creación de Gregorio Baudot.
Tras un breve descanso, los músicos de Ribadeo seguirán con una pieza que, según Hernán Naval, “somos a única banda de música en Galicia que a ten en repertorio”, se refiere a la “Sinfonía simple para banda académica”, del compositor holandés Kees Vlack; acto seguido, “como homenaxe ó tenor Manuel Cortés, oriundo de Ribadeo que vive retirado na vila e que estivo non estreno da obra”,, “Katiuska”, de Sorozábal; luego, “Coro de peregrinos”, de Wagner; una selección de “West Side Story”, de Bernstein; y , el concierto finalizará con el pasodoble “Amparito Roca”.
La misión es suplir a las orquestas sinfónicas
Así de explícito era Hernán Naval, cuando abordó la función que, a su juicio, deben desempeñar las bandas de música “nun país ó que lle falta cultura musical e normalización en canto a orquestas que poidan ofrecer música clásica en estado orixinal”. Según explicó el director de la nueva formación musical ribadense, “as bandas suplen ás orquestas e interpretan a trancripción para bandas das pezas sinfónicas, de ahí o programa do concerto”.
Respecto a la expectación que ha generado la presentación en público de la banda de música de Ribadeo, formación constituida bajo el amparo de la sociedad Amadores da Música, quien lleva la batuta de la formación refirió que incluso podría sobrepasar el ámbito local. Y Hernán Naval también aseguró que después de dos años de trabajo con los miembros de la banda los nervios ante la actuación del próximo día 25 no eran admisibles; y recordó los primeros ensayos individuales durante tres días a la semana, luego mencionó que, desde hace menos de un año, practicaban conjuntamente tres veces a la semana, pero desde el 1 de noviembre, lo hacen diariamente.
Ningún comentario:
Publicar un comentario